무료영작 사례 9

아쿠아피나는 정수처리한 수돗물이다. 물론 펩시에서는 이러한 사실을 상품에 그대로 적어놓았다. 그런데 중요한 사실은, 그럼에도 불구하고 아쿠아피나는 미국의 생수브랜드 1위를 유지하고 있다는 것이다. 만약 우리나라 생수병에 이런 문구가 쓰여 있다면 어떻게 될까? ..이것은 의식수준의 차이인듯 하다.

아쿠아피나는 정수처리한 수돗물이라고 한다. 이 사실에 많은 사람들이 놀랐다고한다. 그럼에도 불구하고 이물이 여전히 생수브랜드 1위를 차지하고있는것은 “많은 사람들이 이용하기때문에 안전하다 또는 특별하다는 이미지 때문이 아닐까”라는 생각을 한다.

Aquafina is clean water processed from city water. Pepsico states this on its product label but the important fact is that Aquafina still dominates the mineral water market in North America. What would happen if one of mineral water companies in Korea did the same? It seems that the difference comes from the level of customers’ awareness in both countries.

They say that Aquafina comes from city water, which surprises many. Notwithstanding, the reason why Aquafina dominates the mineral water market is supposedly that it is safe because many people drink these products or the product is special.

답글 남기기

이메일은 공개되지 않습니다. 필수 입력창은 * 로 표시되어 있습니다.